ZŠ Velké Popovice - škola v přírodě, Josefův Důl, 12.-16.6.2017

Vyrážíme opět na hory, tentokrát náš čekají Jizerky!

Už v pondělí vyrazíme společně s druháčky na týden plný zážitků do Josefova Dolu v Jizerských horách. Program máme nabitý.

Pravidelně budeme přidávat fotky, takže nás můžete sledovat téměř online:-).

Fotogalerie najdete zde a povídání níže.

ZPRÁVA Z PONDĚLÍ: V pořádku jsme dorazili na místo našeho současného pobytu. Děti už jsou ubytované a za chvíli vyrážíme za novými zážitky do okolí našeho penzionu.

Po oběděm jsme se všichni společně vydali na průzkum okolí. Došli jsem až k Vodopádům Jedlová, jedněn z nejkrásnějších vodopadů v Jizerských horách. Během procházky se k dětem dostal důležitý vzkaz, který je upozornil na to, že v okolí Josefova Dolu je skrytý poklad. K němu se dostanou pomocí indícií, které musí v průběhu týdne získat. Po návratu z procházky jsme posvačili a odpočívali a po večeři se povedlo najít první zašifrovaný vzkaz, který teď všichni společně luští. Jsme zvědaví, zda objevíme něco i zítra...

ÚTERNÍ AKTUALIZACE: Dneska dopoledne se všechny děti s jejich učitelkami pekelně soustředily na učivo. Prosvištily si matematiku, češtinu a vyrobily si deníčky, do kterých si zaznamenávají svoje poznatky a zážitky ze školy v přírodě. Odpoledne se dětem věnovaly instruktorky a zdravotnice a připravily jim náročnou běhací hru, v rámci které musely děti sehnat všechny potřebné suroviny k tomu, aby mohly postavil chýše, stavení a vesnice. Všem se to nakonec úspěšně podařilo. Během hry také někteří objevili další zašifrovaný vzkaz. Potom se ještě trochu sportovalo u penzionu (létající talíř, vybíjená, fotbal a ping pong). Po večeři děti společně rozluštěním hádanky získaly první indícii, která jim pomůže při hledání pokladu. A pak na děti čekalo překvapení - přišel se za nimi podívat pán z Horské služby a povídal jim o jejich činnosti a zkušenostech a hlavně o lavinách, které v horách bohužel pravidelně padají. Teď už se všichni chystají na kutě a sbírají síly na zítřejší celodenní výlet.

STŘEDEČNÍ INFO Z TERÉNU: Třetí den byl ve znamení celodenního výletu, program byl hodně nabitý a náročný. Naštěstí nebyl čas na učení. Hned po snídani jsme se totiž autobusem vydali na výlet do muzea výroby hraček Detoa. Tam nás nejprve čekaly dílničky, kde si každý žák mohl vyrobit z různě tvarovaných dřevěných komponentů vlastní hračku (nebo i více). Potom jsem se vydali na exkurzi do továrny, kde jsme se dozvěděli spoustu zajímavostí o tom, jak vlastně taková dřevěná hračka vzniká. Když jsme si nakoupili suvenýry a naobědvali se, vydali jsme se na sedmikilometrovou pěší túru zpátky do penzionu. Čekal nás sice kopec Buková, ale ty výhledy rozhodně stály za to. Počasí nám také přálo. Ještě před večeří jsme zvládli napsat pohledy domů a po véče jsme uskutečnili výpravu pro dřevo. Důvod byl prostý - chtěli jsem si udělat táborák a opéct buřty. I dnes se některým povedlo objevit další indície, a tak jsme zase o něco blíž na cestě k pokladu.

ČTVRTEČNÍ ZPRÁVA: Na poslední den nám vyšlo nejkrásnější počasí, díky nemůž jsme se dopoledne částečně učili i venku. V průběhu odpoledne jsme si zahráli na hřišti několik her a protože bylo opravdu horko, šli jsme se osvěžit k říčce Kamenice, která kolem penzionu protéká. Po svačině jsme úspěšně doluštili poslední hádanky a dobrali se tak ke všem indíciím, které jsme potřebovali získat. Také jsme se trochu vydováděli na prolézačkách a houpačkách a pak už jsme spěchali hledat ukrytý poklad. Společnými silami jsme z mapy vyčetli, kde se nachází a poklad byl objeven! Po večeři nás čekalo závěrečné vyhlašování, kde jsme všichni obdrželi spoustu různých cen a na závěr jsem si pořádně zatancovali na diskotéce. Tím ale závěrečný večer neskončil! Instruktorky totiž dětem připravily stezku odvahy, kterou všichni zúčastnění bez problému absolvovali. A zítra už hurá za rodiči! Odjíždíme v 10:30 a v Popovicích bychom měli být mezi 13:00 a 13:30 hod. Tešíme se:-)