ZŠ Davle - Český ráj

Zažít školu v přírodě přímo pod zříceninou hradu a užívat krásné přírody Českého ráje se nepoštěstí jen tak někomu. Jenže i v ráji mohou na žáky čekat různé nástrahy. Dokážou si s nimi poradit?

Jejich počínání můžete sledovat zde:

FOTOGALERIE

Pondělí:

Davle a my nabíráme děti. Narovnat kufry, zasedací pořádek v autobusu. Všichni našli své místo a můžeme vyrazit. Projíždíme Prahou a po dvou hodinách cesty v dáli vykukuje náš cíl, hrad Trosky. Tyhle dvě krásky -Baba a Panna, vykukují majestátně do okolí českého kraje. Děti vykřikují: ,,Hele už jsme tady!".  A opravdu, autobus zastavuje a děti u hotelu shromažďují své bagáže. Přijeli jsme akorát na oběd, na přivítanou špagety, rychle je naházet do sebe a hurá se ubytovat. Odpoledne jdeme prozkoumat okolí. Po cestě hrajeme hry a společně se seznamujeme.  Na výletě obdivujeme krásu hradu Trosek a už se nemůžeme dočkat, až si ho půjdeme v úterý prohlédnout zevnitř. K večeři zapékačky a nabrat síly na večerní program. Spravedlivě rozdělujeme děti do 9ti členných týmu a vysvětlujeme, co mají za úkol. ,,Ztroskotali jste na pustém ostrově a vaším úkolem je na něm vytvořit vaší kolonii obyvatelstva, vytvořit vlajku, pokřik a společně nám předvést“ co jste zač". Děti se po hlavě pustily do úkolu a jejich ostrovy opravdu stály za to.  Sluníčko zapadá a naši uličnicí zaléhají do postelí vstříc dalšímu dni.

Úterý:

Zdravíme z Trosek. Dopoledne jsme se seznámili s Babou a Pannou a poznali krásy zdejšího okolí. Odpoledne jsme získávali informace o okolí a o různých lidech. Museli jsme poprosit o info i hradní paní nebo si udělat někde fotku. Hra nás zabavila skoro na celé odpoledne, ale pořádně jsme si to užili. Po večeři nás navštívila delegace z ciziny, které jsme ukázali, jací jsme šikovní herci a zahráli jsme jim naše zpracování místních pověstí. Myslíme si, že se jim to líbilo, tak si počkáme na jejich čtené recenze. Mějte se krásně

Středa:

Na dnešní den máme naplánovaný celodenní výlet. Takže, nabrat síly vydatnou snídaní, zabalit svačinu a co jiného než pořádný řízek. Vyrážíme po červené něco málo po deváté hodině. Čeká nás 13km pochod Českým rájem. Míjíme sad obrostlý třešněmi, ovečkovou farmu a procházíme po hrázi rybníku Vidlák. Po naučné stezce Podtroseckého údolí, z jedné strany rašeliniště a z druhé krásné pískovcové skály. Odbočujeme z naučné stezky dále po červené, 3,5 km až k zámku Hrubá Skála. Po cestě nás doprovází motýli rodinka a veselé zpívání našich dětí. Dorazily jsme k zámku a zrovna se nám rozezněly zvony, 12 hodin a my vyhlašujeme delší odpočinek k načerpání sil a k nakousnutí naší svačiny. Nádherný výhled z nádvoří zámku. V dáli vykukuje naše startovní políčko, Trosky. Děti se diví, že jsme urazili takový kus. A to nás ještě pár kilometrů čeká. Mrzí nás, že je Myší díra a Adamovo lože pod zámkem, kvůli natáčení pohádky uzavřené. A tak pokračujeme dále po žluté. Nádherná přírodní scenerie pískovcových skal, nahoru a dolů po stezce na vyhlídky Zámecká a Mariánská okolo Symbolického hřbitova horolezců, okolo Skalních věží Dvanáct apoštolů, Ministrant nebo Skaut a dále po žluté k Barbořinu, Antonínovu a Josefovu prameni. Všechny tyto prameny stékají k našemu dnešnímu cíli, koupališti Sedmihorky, kde je nádherně čistá voda. Děti se převlékají do plavek a využívají koupání po dlouhém pochodu. Děti nevyužívají jen koupaliště ale i dalších služeb, např. plného mrazáku zmrzlin nebo trampolín. Naši uličníci řádí v areálu a  my ohlašujeme odchod na vlak do Sedmihorek. O dvě zastávky dál vystupujeme a čeká nás 2km výšlap po modré zpátky na hotel. Přicházíme akorát na večeři, knedlo, vepřo, zelo a děti se olizují od ucha k uchu. Celý hotel upadá po náročném výletě do klidu. Večer rozpalujeme oheň a za doprovodu táborákových a pohádkových písní zpíváme a opékáme buřty. Okolí upadá do tmy a všichni spí po náročném dni jako dřeva. Další den nás čeká orientační běh okolo Trosek a večer závěrečná diskotéka, na kterou se už všichni moc těšíme.

Čtvrtek:

Dnešek jsme zahájili vydatnou snídaní a dopoledne jsme se kreativně vyžili při kreslení hradu Trosky. Po chutném obědě nás čekala chvíle volna a pak následoval orientační běh, kdy jsme museli zodpovídat otázky ohledně Trosek, Českého ráje a boje o přežití. Museli jsme správně poznat turistické značky a rozluštit morseovku. To nám zabralo spoustu času, tak jsme si zahráli jen krátké hry jako hutututu. Po večeři nás čekalo vyhlášení umístění jednotlivých týmů a bodování  úklidu a  pak už diskotéka, na které jsme parádně zakončili celou školu v přírodě. Těšíme se zítra na Vás.