ZŠ Na Chodovci, Doksy

Základní škola Na Chodovci jede poznávat krásy Českého ráje. O jejich putování se můžete dočíst níže.

Fotogalerii ze školy v přírodě naleznete ZDE

Pondělí:
Máchův kraj a rekreační středisko Termit 25, na které jsme dorazili se dvěma plnými
autobusy dětí. Středisko plné zábavných hřišť a možností. Jo... tady se bude dětem líbit.
V dálce vykukuje malebný hrad Bezděz, na který se podíváme zítra. Odpoledne bylo ve
znamení her a poznávaní okolí. Po svačině jsme děti rozdělily do 8 týmů, tak aby byly
namíchaní ze všech tříd. Děti si vymyslely svůj divoký kmen, obyvatelstvo nebo komunitu, která žije na ostrově. Během volného času pracovaly na mapě ostrova, vlajce, pokřiku a rozvíjeli spolupráci ve svém novém týmu. Před večerkou prezentovaly svá díla a unavení uléhají do postelí, aby načerpaly sílu na zítřejší výlet na hrad Bezděz, který už netrpělivě čeká na obléhání dětí ze Základní školy Na Chodovci.

Úterý
Druhý den školy v přírodě. Krátce po snídani vyrážíme
na hrad Bezděz. Skupina o stovce Rytířů prochází malebným bukovým lesem a krajina se
mírně zvedá až do vesnice pod hradem. Obléhání začíná u kiosku, kde se rytíři museli
občerstvit, tak aby měli sílu na usilovné dobývání. Rytíři se v ukrutných bojích dostali až
před vstupní bránu do nádvoří, ale obránci v podobě personálu nešli s cenou pod 60,-
korun za Rytíře, tudíž naše snažení bylo poraženo. Jediné co padlo pod našim náporem,
byly občerstvovací stanice.
Rytíři se ještě naposledy podívali do dalekého kraje a mohli jsme vyrazit zpět do našeho
kempu.
Odpolední program s paní učitelkami podle své libosti, ale hned po večeři byl prostor pro nás.
Naši Rytíři vyrazili v podobě hry na lov banditů a zločinců. Rozdělení ve skupinách
nacházeli zlé obličeje a jejich úkolem bylo si zapamatovat a nahlásit zapisovači, který
identifikoval do jaké zločinné party patří. Touto hrou jsme ukončili den a naši rytíři ze
Základní školy Na Chodovci uléhají a čerpají síly na další super den.

Středa
Půlka školy v přírodě za námi a děti pořád neztrácejí sílu. Naopak, stále se chtějí
zapojovat do her. Dokazuje to i dnešní odpolední hra. Děti se rozdělují do skupin - Dračí
Bojovníci, Omega nebo Přeživší a další. Všichni plní elánu, urvat co nejvíc bodů pro svůj
tým. Červený, modrý nebo zelený lísteček potřebujete k postavení chýše, stavení, vesnic
nebo měst. Vaším úkolem je postavit co největší město a sebrat nejvíce bodů. Lehká
běhavá hra, která rozvíjí spolupráci, taktiku, ale i budovatelské schopnosti.
Během svačiny se nám lehce rozprší a to nám krásně hraje do karet. Na programu
máme film Králíček Petr, který tak akorát stíháme do večeře. Do bříšek pak milované
buchtičky s krémem a rychle se připravit na diskotéku, která nám začíná lehce po sedmé.
Protančíme střevíce, zadupáváme každý tón a nemůžeme vynechat i stage diving. Bujará
párty, která končí pro nejstarší třídy kolem 10 hodiny večerní. Tak takhle může vypadat
den s Pragotour Plus na škole v přírodě.

Čtvrtek
Uteklo to jako voda, čtvrtý a poslední den školy v přírodě je tady. A jdeme si ho pořádně užít! Odpolední program začínáme další částí naší celotáborové hry, orientační závod s
lehkou matematickou hádankou od pana učitele Beránka. Prvně musí děti najít svitek,
ten vypočítat a následně vyráží první z vašeho týmu na trasu, kde plní úkoly od našich
instruktorů. Takhle vypadal náš odpolední program, který jsme doplnili přípravou ohniště
na večer, u kterého jsme vyhlásili kompletní výsledky a předali ceny. Stejně tak i za
nejlépe uklizené pokoje a naopak za největší prasátka. Pohodový večer u ohně jsme
doplnili posledním fotbalovým zápasem s nejstaršími kluky pod umělým osvětlením.
Takhle vypadal náš poslední den školy v přírodě. V pátek pak poslední snídaně, sbalit se a vyrazit směr Praha za milovanými rodiči.